Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin eğitim kurumlarının eğitim – öğretim etkinliklerinin bütünlüğü içinde yer almasını sağlamak,
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin tüm öğrencilere açık bir hizmet vererek, öğrencilerin eğitim sürecinde kendilerine sunulan seçenekler arasında seçme özgürlüğüne sahip olduklarını fark ettirmek,
Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerinde insana saygı duymak ve bu hizmetleri bireysel boyutunda gizlilik esasına uymak,
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerini öğrenci, veli, uzman, öğretmen ve yönetici gibi ilgililerin işbirliği ile yürütmek,
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinde bireysel farklılıkları dikkate almak,
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin yürütülmesinde hem bireye hem de topluma karşı sorumluluk duymak,
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin yürütülmesinde bilimsellik esasına uymak,
Özel eğitim gerektiren tüm bireylere ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda ve ölçüsünde özel eğitim hizmetlerinden yararlanmalarını sağlamak,
Özel eğitim gerektiren bireylerin erken yaşta tanılayarak sosyal ve fiziksel çevrelerinden mümkün olduğu kadar ayırmadan her türlü kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,
Ailelerin, özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif olarak katılımlarını ve eğitimlerini sağlamaktır.